Datapata - Kaikki palvelut, pieneen hintaan!

DATAPATA HOSTING-PALVELUIDEN YLEISET SOPIMUSEHDOT


1. Sopimusehtojen soveltaminen ja voimassaolo

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Datapadan (jäljempänä palveluntarjoaja) asiakkaalleen toimittamiin palveluihin.

Nämä ehdot astuvat voimaan 1.6.2010 ja ovat voimassa toistaiseksi, korvaten aiemmat sopimusehdot.


2. Sopimuksen syntyminen ja siirtäminen

Sopimus syntyy, kun asiakas tilaa palvelun ja palveluntarjoaja on vahvistanut tilauksen. Vahvistus tehdään pääsääntöisesti sähköpostitse, mutta myös muita tapoja voidaan käyttää, jos asiasta sovitaan etukäteen.

Asiakkaalla ei ole lupaa siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman Palveluntarjojan antamaa kirjallista suostumusta.

Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää sopimus ja/tai palvelut kolmannelle osapuolelle sekä muuttaa sopimuksen ja/tai palvelukuvauksen sisältöä.


3. Sopimuskauden pituus ja sopimuksen purku

Sopimuskauden pituus on sama kuin palveluun valitun laskutuskauden pituus. Sopimus jatkuu automaattisesti kauden loputtua sopimuskauden mittaisella jaksolla, mikäli sopimusta ei ole irtisanottu.

Sopimus voidaan irtisanoa kulloinkin kuluvan laskutuskauden loppuun, ei kuitenkaan keskelle sitä. Irtisanominen on tehtävä yksi (1) kuukausi ennen laskutuskauden loppua kirjallisesti.

Asiakkaalla on kuitenkin oikeus purkaa sopimus irtisanomisaikaa noudattamatta, mikäli sovittuja palveluita ei voida ylläpitää. Tämä ei kuitenkaan koske satunnaisia katkoja, jotka aiheutuvat Internet-verkosta tai palvelinkoneiden ylläpitotöistä tai laiteviasta, joka saadaan korjattua kohtuullisessa ajassa.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden irtisanoa palvelu välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mikäli asiakas rikkoo sopimusehtoja tai palvelun tuottamista ei voida jatkaa ulkopuolisen tekijän vuoksi (esimerkiksi viranomaismääräykset tai muu force majeure-tilanne.) Tällöin asiakkaalle hyvitetään käyttämättä jääneen ajan palvelumaksut.


4. Palvelun toimittaminen

Palveluntarjoaja toimittaa palvelun tilauksen ja ensimmäisen maksun todentamisen jälkeen. Palveluun liittyvien osa-alueiden (kuten verkkotunnuksen rekisteröinti tai siirto) toimitus voi viivästyä palveluntarjoajasta riippumattomista syistä. Palveluntarjoaja pyrkii tiedottamaan mahdollisuuksien mukaan asiakkaalle aiheutuvista viivästyksistä.

Asiakas hyväksyy toimituksen, ellei hän reklamoi siitä kirjallisesti välittömästi. Asiakas on velvollinen korvaamaan toimituksesta aiheutuneet kulut, vaikka sopimus purettaisiin.


5. Palvelun sisältö ja tuottaminen, asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet

Palveluntarjoaja voi tuottaa sopimuksen mukaisen palvelun haluamallaan tavalla. Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa palvelun sisältöä, tiedottaen siitä kuitenkin etukäteen. Asiakkaan pyynnöstä tehdyistä muutoksista veloitetaan normaali toimenpidemaksu kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa palvelun sisältöä myös tiedottamatta tästä etukäteen, mikäli tämä on tarpeen esimerkiksi tietoturva- tai muista syistä. Tällöin tehdystä muutoksesta pyritään tiedottamaan mahdollisimman nopeasti jälkikäteen.

Palveluntarjoaja rekisteröi asiakkaan verkkotunnuksen kolmansien osapuolien ylläpitämien rekisteröintipalveluiden kautta.

Palveluntarjoaja toimii rekisteröinnissä vain maksun välittäjänä. Verkkotunnus rekisteröidään asiakkaan toimittamin tiedoin. Asiakas hyväksyy verkkotunnusrekisterien sopimusehdot ja vastaa siitä, että hänellä on käyttöoikeus kyseiseen verkkotunnukseen.

Palveluntarjoaja ei vastaa verkkotunnusrekisterien toiminnasta eikä rekisterien tai rekisteritietojen ylläpidosta.

Palvelun sisältö määräytyy palvelukuvauksen ja sen mukana seuraavien mahdollisten liitteiden mukaan.

Asiakkaalla on oikeus käyttää palvelun levytilaa vain oman yrityksen/yhteisön tai henkilökohtaisen materiaalin säilytykseen internet-käyttöä (jatkossa "sivusto") varten. Sivutilan jälleenmyynti on kuitenkin kielletty. Tämä ei kuitenkaan koske esimerkiksi bannerimainoksia tai muuta sivujen yhteydessä olevaa mainosmateriaalia. Materiaali ei saa loukata ketään eikä se saa olla Suomen lain tai hyvien tapojen vastaista.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden poistaa materiaalia, mikäli se katsoo materiaalin rikkovan näitä ehtoja. Levytilan koko on rajoitettu palvelukuvauksessa. Mikäli levytilan käyttö ylittää määritellyn rajan, varaa palveluntarjoaja oikeuden estää asiakkaalta levytilankäyttö.

Palveluntarjoaja ei vastaa mistään materiaalista, johon asiakas pääsee palvelun kautta käsiksi. Asiakas on itse velvollinen huolehtimaan siitä, että hänen käyttämänsä ohjelmistot ovat ajan tasalla ja esimerkiksi virustorjunnasta.

Asiakas vastaa täysin palvelun ja sivustonsa kautta toisille käyttäjille, palveluntarjoajan tai kolmansien osapuolten palvelimille toimitetusta materiaalista. Asiakas vastaa siitä, että materiaali ei aiheuta häiriöitä verkkoliikenteeseen, eikä loukkaa kolmansien osapuolten tekijäinoikeuksia, riko lakia tai viranomaismääräyksiä eikä ole hyvien tapojen vastaista. Palveluntarjoaja varaa oikeuden poistaa materiaali, joka rikkoo sopimusehtoja.

Asiakas tallentaa palveluun kaiken materiaalin omalla vastuullaan.

Asiakkaan on korvattava palveluntarjoajalle ja kolmansille osapuolille mahdollisista väärinkäytöksistä aiheutuneet tutkinta-, korjaus ja/tai muut kulut. Asiakas vapauttaa palveluntarjoajan sekä sen jäsenet kaikista mahdollisista seuraamuksista, joita asiakkaan toimet tai toiminta verkossa tai muuten tämän palvelun nojalla mahdollisesti aiheuttavat.

Asiakas vastaa siitä, että hänen toimintansa tietoverkossa noudattaa lakia ja hyviä tapoja. Palveluntarjoajan tai kolmansien osapuolien palvelimien ja palvelujen luvaton käyttö tai käytön yritys on kielletty. Asiakkaan harjoittama mahdollisten tietoturvareikien etsintä ja väärinkäyttö on ehdottomasti kiellettyä ja johtaa välittömästi sopimuksen irtisanomiseen sekä mahdollisiin korvauksiin.

Asiakas ei saa käyttää palvelua lain tai hyvien tapojen vastaiseen suoramarkkinointiin sähköpostitse eikä mainostaa palveluaan uutisryhmissä, keskustelufoorumeissa tai muissa paikoissa, joissa se on kielletty.

Asiakas vastaa siitä, että hänellä on ajantasaiset turvakopiot sivustostaan ja sähköposteistaan sekä muusta palveluun tallennetusta materiaalista. Palveluntarjoaja ei takaa tiedon säilymistä palvelussa.

Mikäli asiakkaan Internet-liikenne tai serveriresurssien käyttö olennaisesti poikkeaa tavanomaisesta tai palvelukuvauksen mukaisesta, on palveluntarjoajalla oikeus tarkastaa palvelusta perittävää hintaa käyttöä vastaavaksi. Tämä sovitaan tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden priorisoida liikennettä tällaisissa tapauksissa. Palveluun liittyvästä tai sen kautta tehtävästä suurten tiedostojen levityksestä tai muusta normaalia kotisivukäyttöä huomattavasti enemmän kuormittavasta toiminnasta on aina sovittava etukäteen palveluntarjoajan kanssa.

Palveluntarjoajan vastuu palvelujen tuottamisesta rajoittuu enintään perittyyn kuluvan kuukauden maksuun. Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä vahingoista, joita asiakkaalle voi aiheutua teknisistä tai muista syistä.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden estää teknisin keinoin sopimuksen vastainen toiminta.

Asiakas ei missään tilanteessa saa luovuttaa käyttäjätunnuksiaan kolmannen osapuolen käyttöön. Asiakas vastaa kaikesta tunnuksella tehdystä ja on velvollinen korvaamaan väärinkäytöksistä aiheutuneet tutkinta- ja korjauskulut.

Asiakas on myös velvollinen lukemaan palvelua ja siihen mahdollisesti tulevia muutoksia koskevat palveluntarjoajan toimittamat tiedotteet sekä toimimaan niiden mukaisesti. Tiedotteet voidaan julkaista palveluntarjoajan web-sivuilla tai toimittaa asiakkaalle muulla tavalla.


6. Palvelunvirheet, havaittujen virheiden korjaus sekä mahdolliset hyvitykset

Palvelussa katsotaan olevan virhe, jos se olennaisesti poikkeaa palvelukuvauksen määrittelemistä ominaisuuksista ja poikkeama olennaisesti haittaa palvelun käyttöä.

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan virheestä heti sen huomattuaan. Palvelujen toimintaa valvotaan ja mahdolliset virheet korjataan niin pian kuin mahdollista, kuitenkin noudattaen palvelukuvauksessa mahdollisesti määri- teltyjä eritysehtoja korjausaikataulusta. Kiirellisistä korjaustöistä sovi- taan erikseen.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden keskeyttää palvelun tuottaminen tilapäisesti, mikäli se on tarpeellista korjaus-, huolto- tai muiden töiden vuoksi. Palveluntarjoaja pyrkii minimoimaan katkoksen keston ja tiedottamaan siitä asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan etukäteen.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden olla korjaamatta virhettä, joka on aiheutunut asiakkaan omasta toiminnasta, esimerkiksi väärinkäytöksistä tai palvelun virheellisestä käytöstä.

Palveluntarjoaja ei vastaa:
-kolmansien osapuolten verkoissa esiintyvistä ongelmista tai muista virheistä.
-konsulttivirheistä.
-kolmansien osapuolien ohjelmistoissa esiintyvistä ongelmista tai muista virheistä.
-virheistä tai toimintakatkoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai kolmannen osapuolen toimista.

Mahdollisessa virhetilanteessa asiakkaan on reklamoitava kahdeksan (8) päivän kuluessa kirjallisesti. Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu enintään kuluvan kuukauden palvelumaksuihin.

Tämä sopimus sääntelee tyhjentävästi palveluntarjoajan vahingonkorvausvastuun sekä vastuun sopimusrikkomuksen johdosta.


7. Käyttäjätunnukset ja salasanat
Palveluntarjoaja toimittaa asiakkaalle tilausvahvistuksen yhteydessä käyttäjätunnukset ja salasanat palvelun käyttöä varten.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden valita käyttäjälle sopiva käyttäjätunnus. Salasanat tuotetaan satunnaisesti.

Asiakas voi pyytää palveluntarjoajaa vaihtamaan salasanaa tai käyttäjätunnusta. Tästä veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen toimenpidemaksu.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa käyttäjätunnuksia tai salasanoja tarpeen vaatiessa, ilmoittaen tästä asiakkaalle.

Asiakas vastaa siitä, että salasana ja käyttäjätunnus eivät pääse kolmansi- en osapuolten käsiin. Käyttäjätunnus on henkilökohtainen ja asiakas vastaa kaikesta sillä tehdystä sekä väärinkäytösten aiheuttamista tutkinta- ja/tai korjauskuluista.


8. Asiakastiedot

Asiakkaan velvollisuus on toimittaa palveluntarjoajalle palvelun tilauksen yhteydessä oikeat tiedot. Mikäli tiedot eivät ole oikeat tai ne ovat puutteelliset palveluntarjoaja varaa oikeudenolla toimittamatta palvelua. Asiakkaan tulee ilmoittaa mahdollisista muutoksista käyttäjätietoihin mahdollisimman pian.


9. Laskutus
Asiakas maksaa palveluntarjoajalle palvelusta tilauksen yhteydessä sovitun laskutuskauden mittaisissa jaksoissa. Laskut lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas vastaa laskujen maksusta niiden eräpäivään mennessä.

Palveluntarjoajalla on oikeus katkaista asiakkaan palvelu, mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä. Palveluntarjoaja varaa oikeuden myös irtisanoa palvelu ilman irtisanomisaikaa, mikäli maksua ei suoriteta välittömästi huomautuksen jälkeen.

Palveluntarjoajalla on oikeus periä viivästyneistä suorituksista korkolain mukainen viivästyskorko sekä kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen maksukehotusmaksu sekä maksun viivästymisen johdosta suljetun palvelun uudelleenavausmaksu. Asiakas on velvollinen korvaamaan myös maksujensa laiminlyönnistä mahdollisesti aiheutuvat perintätoimistojen palkkiot ja muut oikeudelliset kulut.

Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa palvelujen hintoja. Uudet hinnat astuvat voimaan asiakkaan seuraavassa laskutusjaksossa.

Asiakkaalla on tällöin oikeus irtisanoa palvelu päättymään ennen uuden hinnoittelun voimaanastumista.


10. Palvelun sulkeminen

Asiakas voi pyytää palveluntarjoajaa sulkemaan palvelun. Sulkemisesta ja uudelleenavaamisesta voidaan veloittaa kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen maksu.

Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea tai irtisanoa asiakkaan palvelu, jos asiakas ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, rikkoo sopimusehtoja, on haettu selvitystilaan tai konkurssiin tai hänet on todettu maksukyvyttömäksi, asiakkaan ilmoittamat tiedot eivät ole oikeat tai asiakasta ei tavoiteta hänen ilmoittamiensa yhteystietojen perusteella.


11. Muut ehdot

Sopimus on palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen. Asiakas sitoutuu pitämään luottamuksellisena kaikki sopimukseen, palveluun ja/tai sen hinnoitteluun liittyvät tiedot. Asiakas vastaa siitä, että hänen palveluksessaan toimivat työntekijät, alihankkijat tai muut palveluun kuuluvat tahot noudattavat näitä ehtoja.

Palveluntarjoajalla on oikeus olla luovuttamatta asiakkaan verkkotunnusta, ennen kuin kaikki palveluntarjoajan saatavat asiakkaalta on suoritettu.

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei tämä ole mahdollista, oikeuspaikkana on käräjäoikeus.

© Datapata
Y-tunnus: 2008859-9
puh: 050 555 6227
info@datapata.fi

Web-tilaa
Grafiikkaa
Koodia
Sisällönhallintaa

Käyntikortteja
Mainoksia
Logoja
Tarroja

Alustoja:
-Wordpress
-osCommerce